onsdag 20 maj 2009

Vill ha det omöjliga!

tydligen vill jag ha det omöjliga. Jag vill ha en bok om hur barn blir till, vad som händer i magen och hur dom föds. Det ska finnas mycket och fina bilder.
Det jag hittar är "ett barn blir till" som tydligen ska ges ut i en ny utlaga som inte finns ännu.
Jag skulle vilja ha en sådan bok att läsa för Saga, tanken var att hon skulle få en i present men jag verkar inte hitta någon :S Trist men sant.

Jag vill att sexualitet ska vara något naturligt och inget tabubelagt, därför tror jag att det är viktigt att från start prata om sex och samlevnad med sitt barn på ett naturligt sätt och jag tyckte detta var en bra början, men nu hittar jag ingen bok! Jäkla skit.

5 kommentarer:

  1. Kolla in "Så blev jag till" av Katerina Janouch. Men kanske 2 år är lite väl litet ändå? Även om jag förstår vad du menar... Annars om du vill ha mer faktaböcker så finns två jätteroliga som jag funderar på att köpa själv: "Från glass till bajs" och "Från luft till snorkråka" av Steve Alton. Alla finns på Barnbokhandeln.com.

    SvaraRadera
  2. Så blev jag till verkar rolig:) Dom andra två också. Jag tycker inte ritkigt det är för tidigt, hon pratar redan om snoppar och det blir ju inte någon allvarlig "undervisning" :)

    SvaraRadera
  3. Vi har en bok som jag tycker är bra. Den går inte in på djupet men det klarar man inte vid 2-års ålder. Boken heter "Snart har vi en baby" av Gunilla Hansson. Jag kan ta med den när vi kommer och grattar Saga så får du se hur den ser ut. De böckerna som Therese tipsat om har vi och de är både bra och roliga! Anna

    SvaraRadera
  4. Du får jättegärna ta med boken Anna:)

    SvaraRadera
  5. Livets Mirakel eller Kärlekens Mirakel av lennart Nilsson har bilder och text från befruktning till födsel!

    SvaraRadera