måndag 25 maj 2009

Projekt hemligt avslöjas

Jag har ett tag pratat om mitt hemliga "projekt", nu har jag fått lite mer klartecken och nu kan jag avslöja för er läsare att jag håller på å skriver en bok!
När jag väntade mina tvillingar var det omöjligt att hitta positiv litteratur om att vänta tvillingar, föda tvillingar och första året med tvillingar. Allt som fanns tog upp det negativa med att vänta och ha tvillingar.
Det var då jag började tänka i banorna att skriva en egen bok.
Jag har nu fått svar från ett förlag som är väldigt intresserade av att hjälpa mig med min bok om ungefär 2 år. Att vi bestämde oss för just 2 år är för att jag själv ska hinna få erfarenhet av hela första året som tvillingmamma, dom erfarenheterna ska få lägga sig lite så jag sedan kan skriva om dom, jag ska hitta en "tvillingförälderpanel" som är med och tycker till och jag ska hitta en läkare som vill samarbeta med mig.
Så ingeting annat än att jag ska skriva boken är fullt bestämt ännu. Jag skriver, lämnar in det och ser vad dom säger, men just nu är dom väldigt positiva.

Min plan är att göra en bok som kommuner sedan kan köpa in till bra pris för att ge ut till blivande tvillingföräldrar. Precis som alla blivande föräldrar får "leva med barn" men det är rätt stor skillnad på att leva med ett barn och att leva med två barn. dom har tidigare haft en bok som dom gav ut till blivande tvillingföräldrar men pga negativiteten i boken så slutade dom med det.
Jag tycker det räcker med negativitet kring tvillingfödslar nu, vi måste vara lite positiva istället för att alltid tänka på vad som KAN hända.

Så nu vet ni vad det handlar om, inte så spännande för någon annan än mig egentligen. haha. Nu ska jag diska och sen gå ut å gå!

4 kommentarer:

  1. Tihi =) Då har du att göra då!

    SvaraRadera
  2. Vad skoj :-) Lycka till med allt :-) ska bli spännande att se resultatet om några år

    SvaraRadera