söndag 31 maj 2009

Morsdag

Igår var det morsdag! Det är väl inget vi firar speciellt mycket men det va ju kanonväder och söndag så kan det bli annat än bra?

På förmiddagen kom Sagas farmor och farbror och firade Saga lite. Sen åkte vi iväg och handlade GOD mat mors dag till ära. Sen åkte vi hem och bara slappade.
Jag och barnen fördrev dagen med att sova lite middag och det var SÅ skönt. Sen Mös vi i solen med lite glass å så. Killarna låg på sin filt där ute och hade det skönt. Sen blev det bad och mattajm, Saga var först ut. Igår gick badningen ganska bra för Saga, det enda som var jobbigt var när jag tvättade hennes hår. Men efteråt fick hon äta fiskbullar och potatis:) Mumma tyckte hon.
Emil stod på tur, det gick ganska bra för honom att bada också men lite skrikande blev det och efteråt blev det med burk med Flygande kalle (JA Kalle!Det är skinka i istället för kyckling, finns på barnmatsburk).
Sen var det dags för Albin vilket inte gick lika bra, han blev som vanligt hysterisk så fort han kom i vattnet, men man får bada fort. Även han klämde en burk flygande Kalle sen. Sen vill pojkarna väldigt gärna gå och sova. Det var inte deras mamma positiv till eftersom jag försöker få dom att inte somna före 19, men det var stört omöjligt att hålla dom vakna så 17.45 somnade killarna igår!
Jag, pappa Anders och Saga gick över till grannarna strax efter och fikade, där blev vi kvar till 19.45 då vi tyckte det var dags för Saga att sova och för oss att laga mat!
Det blev färsk potatis, grillad lax, god sallad och en rom/dillsås. Mums
Alla barnen sov som stockar hela natten! KANON!

I lördags var Sagas farfar o co här. Hon fick en fin gungsvan som farfar hade snickrat ihop själv, ska ta kort på den sen. Hon fick även några små mjukisdjur. Hon fick också en dockvagn men eftersom hon redan har en dockvagn så ska vi byta den till något annat, blir nog något annat kul till dockorna! Eller en uppblåsbar pool med leksaker till!

För övrigt har det inte hänt så mycket, förutom att jag är lite bitter över en sak!
För sisådär 5 år sedan började jag leta febrilt efter en utbildning till massageterapeut som var studiemedelberättigad, eftersom jag länge velat bli massör. Och vad tror ni jag ser igår?
JO dom har startat en jäkla KY-utbildning till massageterapeut. Tack för att ni gjorde det för 5 år sedan! USCH. Den var visserligen på distans men Just nu är det inte läge att plugga mer, inte på heltid. Kanske om några år, eftersom mina utbildningar går väldigt bra att kombinera med varandra men inte än, tyvärr :S
Men arg blir man!

Det var allt från oss, bilder kommer någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar