söndag 10 maj 2009

40 onödiga faktan om mig! mest om matlagning.

40 fruktansvärt onödiga fakta om mig…

  1. Jag hatar blodpudding! Det har inget med vad det ÄR att göra utan konsistensen och hur det luktar!
  2. Jag har gått media, men kan inget om datorer 5 år senare.
  3. Jag har en "grundutbildning" i journalistik.
  4. Jag njuter mest av mat – inomhus!
  5. Barndomsmat för mig är; Kyckling, ris och currysås!
  6. Min man jobbar som Brevbärare!
  7. Jag har typ 50 kokböcker allt som allt.
  8. Mitt riktiga “crave” är mörk choklad!
  9. Jag läser som en tok om allt jag blir intresserad av
  10. Mitt största intresse är matlagning och bakning.
  11. Mitt bästa redskap i köket är mina nya VASSA knivar
  12. Min man delar inte mitt intresse för mat! Men det gör inget, då får jag vara själv i köket!
  13. När jag är ensam hemma äter jag ofta... ingeting.
  14. Jag är varken morgonmänniska eller kvällsmänniska.
  15. Bästa TV-kocken? Jag gillar mattina. Avskyr Leila!
  16. Vanligaste maträtten här hemma blir nog grillat denna tiden på året. Annars stekt kött:)
  17. Jag handlar helst på Maxi men mest på Willys
  18. Råvara jag inte skulle klara mig utan är solklart POTATIS!
  19. Sött eller salt? Sött, jag är galen i sött.
  20. Jag är en hejjare på att göra efterrätter.
  21. Jag har onormalt många tesorter.
  22. Jag impulsköper ofta saker när jag handlar som jag egentligen inte behöver...
  23. Jag kan inte låta bli att kommentera maten när jag äter på restaurang. varken bra eller dåligt.
  24. Är ganska duktig på att göra grytor
  25. Köper aldrig lätt eller - lightprodukter, det ger inte samma smak eller mättnad.
  26. Tycker mycket om fisk men äter det nästan aldrig.
  27. Föredrar nötkött framför fläskkött!
  28. Blir riktigt grinig om inte matlagningen går som jag tänkt.
  29. Jag kommer aldrig nånsin att skaffa en elektrisk potatisskalade
  30. Jag använder ALDRIG läppstift!
  31. Jag är värdelös på att skala potatis.
  32. Kök jag gillar bäst? – Svenskt, grekiskt och asiatiskt.
  33. Jag är lillasyster
  34. Jag lyssnar gärna på Radio
  35. Jag har inget körkort
  36. Jag fick lära mig som liten; Att äta upp all mat på tallriken, tacka för maten och plocka undan.
  37. Jag älskar minnen, traditioner, firanden och högtider!
  38. Jag blev trebarnsmor innan jag fyllde 23 år.
  39. Jag hatar att ha folk i köket när jag lagar mat!
  40. Jag står hellre bakom än framför kameran!

1 kommentar:

  1. Värdelös på att skala potatis ja... Men det gick bra att stå och predika när jag stod i ditt kök och kämpade med potatisskalaren tills fingrarna blödde! =) Jag har fortfarande märke efter den stora blåsan jag fick på mitt finger, haha.

    SvaraRadera