torsdag 7 maj 2009

Bakstuga!

Ja idag har det varit dags för bakstuga här!
Jag började lite smått igår men då blev det typ bara bruna bröd, gott men inte alls så goda som mormor gjorde :S

Men idag gick vi upp, klädde på oss, käkade frukost å sen satte baket i gång.
Det har blivit brysselkex, kolakakor, banankaka och kärleksmums. Banankakan va nog den godaste kakan jag någonsin smakat! MUMS, saftig och god med lite lagom banansmak och choklad i. Mumma.

Tänkte baka bullar i morgon men nu blir det inte riktigt så så på måndag tar jag tag i det. Det ska bakas 3 satser bullar, en med vanilj, en med kanel och en med mandelmassa och sylt. Sen dagarna innan födelsedagen blir det till att göra nougatrutor, chokladbiskvier och chokladbollar! Blir ett bra kalas! Den 20:e ska vi köpa present me:)

Nästa vecka blir mest pluggvecka, nästa vecka blir jag färdig undersköterska!!!:)

Men jag tycker det är rätt roligt att plugga så jag ska fortsätta läsa lite kurser fast på obestämd tid så att jag i framtiden kommer kunna jobba med barn.
Nu vet ni:)

1 kommentar:

  1. Tänk vilken duktig dotter jag har, du har nog fått någon gen efter mormor

    SvaraRadera