söndag 24 maj 2009

Livet leker

Vissa människor är sorgliga men det var väl ingen nyhet för någon? Varför tar man sig tid att gå in i en person man inte gillars blogg, läsa massa och sen skriva milslånga inlägg? Om personen nu är så hemsk, varför inte bara skita i den? Ja skit samma:)

Idag är det söndag, fint väder och det har blivit lite gjort! Just nu är Saga och pappa iväg å handlar och jag å killarna sitter ute på uteplatsen å myser. Albin sitter i babysitter, Emil ligger på en filt på marken å jag sitter brevid å tar det lugnt. Lite ogräs har rensats och kryddor har såtts. Nu är det bara björken ska ska klippas bort och stenar som ska upp runt rabatten. Gräsmattan fixas kanske senare i höst, om vi ha ork.
Staketet ska inhandlas och sättas upp så snart som möjligt sen är det finfint.
Jag längtar till i morgon som kommer vara en fullspäckad dag. Först väntar telefonsamtal, sen tänkte jag och barnen ta en långpromenad med lite picnic tror jag. Sen när Anders slutar jobba blir det IKEA och leksaksaffär för hela slanten eftersom någon liten tjej fyller 2 på onsdag. Ska väl även handla lite mat, beställa tårta osv osv. Full rulle! Sen tisdag blir det till å baka sen blir det kalas på onsdag! Skoj skoj, lilltjejen blir stor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar