fredag 15 maj 2009

Siktar mot stjärnorna

Som ni märkt tycker jag om att baka och gör det ofta. Många brukar säga att jag är duktig, undra hur jag har tid osv.
Tiden, ja det får man ta sig:) Jag brukar ha med mina tre barn i köket och göra det till en aktivitet som vi alla tycker är rolig. Eller så passar jag på då dom sover middag. Man måste prioritera lite. Bara för att jag fått barn kan jag inte sluta göra sånt jag tycker är kul.
Tid finns ALLTID man måste bara använda den rätt och jag tycker det är viktigt att barnen får lära sig laga mat och baka i god tid så det passar finfint!

Duktig, nja det vet jag inte om jag tycker. Jag KAN baka självklart och det blir gott, men jag siktar mot stjärnorna och dit har jag inte nått ännu.
Min mormor va den bästa av de bästa på att baka. Hitta vilken konditor ni vill så lovar jag att min mormor endå var bättre. Mitt mål är att komma upp i mormors klass och dit har jag långt kvar!

Men träning ger färdighet, ibland blir det rätt, som igår med citronkladdisen! Mumma!
Jag har länge tänkt göra någon form av "karriär" när det gäller min bakning men nu har jag lagt det på hyllan då jag har väldigt svårt för att komma på något nytt, så detta är och förblir en hobby.

2 kommentarer:

  1. Ja, det är roligt att baka både själv o med sina goa barn :)..... O givetvis blir det gott :).
    Mormor var ett proffs när det gällde bakning, o jag tror att lite av hennes bakgenera har gått i arv ...... Eller vad tror du :)?
    Ha de gott, kusin!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas det har gått i arv så jag en dag kommer upp i den ligan:)

    SvaraRadera