fredag 8 maj 2009

Myspys


I torsdags eftermiddag åkte vi till morgongåva för att lämna av Saga. Hon skulle vara där till lördag förmiddag. Lite semester från mamma o pappa o småbrorsorna. Och mamma och pappa skulle få lite lugn och ro.

När det blev fredag gjorde vi oss i ordning och packade in barnvagn + barn i bilen, åkte iväg till uppsala. Vi parkerade en bit från stan och gick dit, det blidde inköp av solglasögon till killarna och en present till lilla Dante som föddes igår morse efter mycket om och men!
Sedan gick vi till Cupido och köpte oss varsin sallad + läsk sen knallade vi iväg till stadsparken för att sätta oss på en filt och mysa och äta vår sallad. Killarna låg på en filt på marken, ålade omkring, smakade lite gräs och sånt mys:)

Sedan åkte vi iväg till farmor där vi fixa där det fixades och donades lite, Anders skulle klippa sig men det slutade med att vi strunta i det. Vi lagade god mat sen åkte vi hem. Killarna gick och la sig och det blev myskväll här!

Det är när jag bara har två barn som jag undrar VARFÖR i hela världen så många tvåbarnsföräldrar klagar så himla mycket?
Jag tycker inte jag har det speciellt jobbigt i vanliga fall men när dom bara är två så är det ju hur lugnt som helst, det kvittar vilka två man har hemma s är det endå så otroligt lugnt.
Jag förstår verkligen inte.
Nu pratar jag alltså om föräldrar med 2 friska barn för har man ETT sjukt kan det vara jobbigare än att ha 10 friska.

Men jag tycker det bara bevisar att det är föräldrarna själva som GÖR det jobbigt, inte barnen. Tycker man ska ta tillvara mer på tiden än vad man gör, barnen är bara små en gång. Varför ska man slösa den tiden till att gnälla och vara irriterade över att barnen inte gör si och så? Lär dom hur dom ska göra istället. Slut gnällt från er föräldrar där ute tycker jag!


Sen vill jag säga STORT GRATTIS till Johanna och Jarkko som igår äntligen födde sin lilla Dante!
04.48 bestämde han sig äntligen för att titta ut och det var som man redan visste en liten pojke.
53 cm lång och 3970 g!
Ska bli kul att träffa den lille krabaten, Johanna är min absolut bästa vän så han har en alldeles speciell plats hos "tant Sanna".

4 kommentarer:

  1. Va skönt att ni fick en skön dag tillsammans med bara killarna mormor hade en mysig dag med Saga

    SvaraRadera
  2. vart har du hittat solglasögonen ? Ascoola. Har letat till min son men hittar ingenstans :P mvh Tessan

    SvaraRadera