onsdag 1 april 2009

Första April

Japp idag är det första April, hej va tiden går fort. Jag tänker inte lura någon och jag vill INTE bli lurad, tycker numer mest att det är tramsigt. Så låt bli sånt.

Haha men när man tänker tillbaka på aprilskämt genomtiderna kommer jag endå att tänka på ett år för typ 10 år sedan. Det stod i Enköpingsposten att systemet skulle börja med öl och vin automater. Alltså att man kunde köpa öl och vin dygnet runt, man stoppade i pengar och fick ut sin flaska. Som dum och faktiskt just då överlycklig tonåring frågade jag pappa "men hur kan dom då kolla leg?" istället för att få svaret "Det kan dom inte" tittade han på mig och skrattade
"Haha det är ju ett aprilskämt Pucko".
Jag kände hur hoppet dog lika snabbt som det kom. HAHA




Första April är en dag då jag tänker på min älskade farfar, han dog när jag bara var 6 år gammal men jag kommer så väl ihåg honom. Varje gång jag ser min pappa med min dotter känner jag igen mig för dom är så otroligt lika varandra. Lika snälla och min lilla tjej kan linda sin morfar runt lillfingret precis som jag kunde göra med min farfar.
Jag hoppas det finns lika mycket av farfar i mina killar som det finns av mormor och farmor i Saga. Just nu ligger Albin på golvet och skriker som en stucken gris, det har jag inget minne av att farfar gjorde faktiskt!

Jag kommer ihåg den gången då jag och farfar var ute och gick, jag åkte i en sittvagn. Jag såg en blomma ute på en åker och farfar snäll som han var plockade upp mig från vagnen och knallade snällt med mig ut på åkern för att hämta den där sketna tussilagon eller vad det var.
Jag kommer ihåg när man gick på vägen utanför farmor och farfar, då stod han där på sin balkong och vinkade.
Jag kommer ihåg när jag brände handen på spisplattan och farmor blev arg. Då kom farfar smygandes med kylsalva och godis och satt hos mig och läste en saga. Jag har så fina minnen av min farfar men dom är alldeles för få. Jag önskar att jag hade fått fler år med min farfar, han var världens snällaste och finaste människa och jag saknar honom massor!
Jag hade velat att han levde och fick träffa mina barn, fick se hur fint mitt liv blivit, men jag vet att han sitter någonstans där uppe och tittar på oss. Han sitter där med farmor som har uppdaterat honom om åren han missade. Och jag vet att han sitter där uppe och är stolt över oss här nere för sån var han, min farfar!

2 kommentarer:

  1. Ja och 101 år skulle han ha blivit idag 1 april, han var en mycket trevlig och snäll människa

    SvaraRadera
  2. Tur för honom att han inte lever, 101 år kan inte vara roligt!

    SvaraRadera