torsdag 30 april 2009

Country road - Hermes house band

Jag trodde aldrig att den låt skulle kunna betyda så mycket för mig.
Det var en tid i mitt liv när jag var stark men ändå väldigt svag, det var när jag hade tagit tag i mig själv och flyttat till Landskrona. För ett tag gick mitt liv enbart ut på att festa, festa och åka till Danmark för att handla dricka till festen.
Jag hade jäkligt roligt under den tiden samtidigt som jag "saknade" något.
När jag fick kontakt med min käre vän Ann igen märkte jag vad det var jag saknade...
Jag skulle med på fest då jag var här uppe, det tog emot men jag följde med och det var tur, den kvällen förändrade ALLT till det bättre.
Jag fick kontakt med Ann igen, jag träffade Anders och det var då allt vände.
Men aldrig trodde jag väl att jag tänkte flytta hit upp igen, skåne låg mig närmast hjärtat ju...
Jag åkte fram och tillbaka hela tiden men det var på Anns födelsedagsfest(5/8 2005) allt vände.
Jag var glad, jag mådde otroligt bra och jag hade kul, då kände jag att det var kanske ganska längesen jag kände på det viset senast. Folk påpekade hur mycket gladare jag såg ut då jämnfört med före sommaren. Och jag var så mycket gladare. Under den kvällen spelade dom låten Country road med hermes house band men dom hade ändrat texten till "Country road, take me home to the place I belong, Uppsala, take me home"
Ja det låter helt stört men det var DÅ jag förstod vad jag saknade, jag längtade hem. Jag ville avsluta det kapitlet i mitt liv och flytta hem igen, samtidigt som jag INTE ville det.
Jag hade så mycket i skåne, mina vänner, mitt jobb, min skola, min egna lägenhet... jag hade SÅ mycket där och det var tungt, det var nog det jobbigaste beslutet jag tagit i mitt liv.

Hade jag inte hört den låten hade jag nog inte "vaknat" och insett vad jag saknade... sorgligt men sant. Jag saknar skåne varje dag, jag skulle mer än gärna bo där nere men då skulle jag vilja ha med allt här uppe.
Varje gång jag hör låten Country road blir jag påmind om allt detta och om att jag förmodligen inte hade suttit här med mina tre underbara barn idag om jag inte hört den låten just den kvällen! Jag hade förmodligen levt kvar i min bubbla i landskrona, jag är glad att jag tog mig ur den, SÅ väldigt glad!!

1 kommentar: