tisdag 28 april 2009

Alla vill inte

Blir så trött när jag gång efter gång läser i tvillingforum att det inte finns någon tvillingmamma som inte skulle vilja ha ett tvillingpar till. JOOO här finns jag!

OM jag skulle bli gravid igen, vilket jag inte tänker bli, så skulle jag vara livrädd för att det var tvillingar igen. Jag har haft det jättelätt, mina killar har varit kanonsnälla men jag skulle INTE vilja vara med om det igen. Det skulle genast vara 5 barn och jag anser inte att jag har tillräkligt med kärlek för att ha 5 barn. Barn ska få den uppmärksamhet de behöver, mamma och pappa ska ha ork att uppfostra dom och göra dom till bra människor.
Även om det skulle gå, låt säga 10 år, tills det var dags igen så skulle jag inte vilja ha tvillingar. En tuff graviditet, en jobbig start och massa jobb.
Jag älskar dom två killarna jag har så otroligt mycket men jag får också kämpa för att hinna med, ge dom all den uppmärksamhet de faktiskt behöver.
Så ja jag kanske är en av de få men jag skulle INTE vilja ha ett tvillingpar till!

Jag har 3 barn, ett alldeles underbart tvillingpar och en unik liten tjej det räcker gott och väl:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar