torsdag 16 april 2009

Lat

Jag läser mycket i våra tvillingtrådar, där vi som blev tvillingföräldrar oktober/november 2008 håller till. Man märker hur olika alla är i utvecklingen och hur olika långt alla kommit. Mina killar ligger ganska långt efter sin storasyster i utvecklingen tycker jg. Saga hade kommit en bra bit på vägen när hon var i deras ålder.
Men är det konstigt egentligen? Man har ju långt ifrån lika mycket tid till killarna som man hade med Saga, dels för att dom är två och dels för att man har Saga också.
Något som jag varit otrolgit lat med är mat. Dom började äta både gröt och mat och det gick finfint men av någon anledning kom vi ur de rutinerna så nu är det bara välling igen. När Saga var 6 månader åt hon mer och mer av våran mat, satt med vid bordet, åt smörgåsrån osv.
Det känns som om det är dags för skärpning här hemma och hålla lite hårdare på matrutinerna.
För egentligen så vet jag ju att om dom börjar äta mat ordentligt komemr dom växa på sig mer och kommer förmodligen utvecklas snabbare, så bort med latheten!

Saga fortsätter utvecklas hej vilt, sedan vi var på bvc har hon ätit vartredje timme som dom sa, det funkar kanon och hon är en helt annan tjej. Hon är piggare, gladare och det händer grejer! Hon pratar mer och mer för varje dag, det kommer nya ord nästan varje dag!
Nu är det
Mamma
Pappa
Abbi - Albin
Emi - Emil
Titta
Däää - där
Vovve
Koko - sko
Pippa - pizza
Mea - Mera
Ja
Nej
Maat
Ajaj
Oj
Hoppa
MIN
tut tuut
Brum brum
Issi - kisse
Biii - bil
Gigigi - Vitamintablett :)
Ommo - Mormor
Offa - Morfar
Fammo - Farmor
Faffa - Farfar

Ja det är säkert något jag glömt men det kommer ,mer å mer:)

Nej skärpning på mig, nu ska jag gå å laga lite storkok med mat så jag kommer igång med matning av killarna!:) Köttfärssås å spaghetti, potatismos me korv och blodpudding ska jag fixa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar