söndag 29 mars 2009

Såå irriterande

Nu har jag hört om EN till vars familj blivit nekade ett erbjudande av ett känt svenskt företag pga tvillingar!

Historien är som så här: Ett känt svenskt företag har skickat ut sommarerbjudande till sina kunder. I häftet fanns ett erbjudande om kolmårdenresa bla, 2 vuxna och 2 barn för ett visst pris. Två av mina "internetvänner" med tvillingar har ringt för att boka det erbjudandet och när dom ska uppge födelsedatum säger personen "Tyvärr kan ni inte utnyttja detta, det är för 2 vuxna och två barn" när dom då förklarar att det är 2 barn säger dom "Tyvärr får man inte ha samma födelsedatum på barnen. Vi har blivit lurade flera gånger".
Första föräldern tog det och sa att det var ok, den andra hade lite mer "stake" och förklarade att det faktiskt är två bebisar och att dom kan få deras hela personnr för att se att dom är två. Men nej, det gick emot reglerna, dom fick inte ha samma födelsedatum.
Jag hade blivit galen rent ut sagt, så gör man inte. OK om dom har regler men om man kan uppge bådas personnr och dom kan kolla så uppgifterna stämmer borde dom gå med på det istället för att säga "Vi har regler".

Är det inte helt jäkla sjukt? Våra barn är TVÅ barn även om dom är födda på samma dag, dom är olika personer, ska dom inte får göra saker som andra barn gör?

Mina barn är 6 månader och redan 2 helt olika personer. Dom kommer aldrig behandlas som en enhet för dom kommer alltid vara två. Jag som förälder kommer aldrig behandla dom som EN och jag kommer inte heller tillåta att andra behandlar dom som en!

Dom har redan olika kläder, egna saker, olika egenheter, egna sängar, egna saker och dom kommer i framtiden ha egna saker även om dom såklart delar.
Som sagt även tvillingar, trillingar osv är egna personer, när ska samhället lära sig att behandla dom som egna personer?

4 kommentarer:

  1. Vad du än har hört det skall du skriva till Aftonbladet och Expressen om det

    SvaraRadera
  2. Nej det tänker jag inte göra, det är upp till dom som råkade ut för det.

    SvaraRadera
  3. vad var det för företag?

    SvaraRadera