fredag 27 mars 2009

Gammal eller bara småbarnsmor?

Idag vaknade jag av mig själv 05.50 och kände mig relativt pigg och tänkte "Bäst att gå upp eftersom en bebis kommer vakna snart och jag är pigg". Mycket riktigt så vaknade Emil när jag drog upp byxorna. Dom andra två sover dock fortfarande så jag och Emil har en liten mysstund här. Det är oerhört viktig att ta tillvara på all ensamtid man får med dom. Just nu ligger han i mitt knä, tittar på mig och skrattar.

Men nästan varje morgon vaknar jag av mig själv runt 6, men idag va första dagen jag var pigg och tänkte att jag skulle gå upp istället för att somna om och 5 minuter senare upptäcka att barnen vill gå upp. Innebär detta att jag börjar bli en gammal tant eller är jag bara småbarnsmor?:)

Idag är det lördag, efterlängtade lördag, och vi ska ha barnvakt åt killarna och sen åka till stan med våran lilla prinsessa. Det blir lite shopping, lite kläder åt mamma o pappa och en klänning åt Saga som jag lovat henne. Räcker pengarna till tror jag bortskämda lilla Saga får en ny docka också, hon tycker ju så mycket om dockor. Och sen blir det mc donalds, det gillar Saga:)
Nej nu ska jag fortsätta mysa med lillkillen! Hade

2 kommentarer:

  1. Ja ja ni ska ju inte vara borta hela dagen för barnvakten vill ju inte sitta där hela dan

    SvaraRadera
  2. Nä men barnvakten kanske kan låta bli att börja tjata om att vi ska komma hem redan innan hon kommit hit?

    SvaraRadera