söndag 12 juli 2009

USCH

I går ringde min syster och berättade att lilla Elias hade en fästing. Oj vad jag tyckte synd om dom för jag HATAR fästingar, inget djur är så äckligt som dom. Jag e livrädd för den dagen mina barn får fästingar. USCH
Jag själv har aldrig haft någon.
Men iom att Elias hade en satt jag här å kände som att det kröp på mig i morse, men intalade mig att jag inbillade mig.
Kliade mig i huvudet och kände något, mycket riktigt en FÄSTING!!! Jag ryckte bort den snabbt som F*N och det "knäppte till" och ut kom huvudet. Jag spolade ner huvudet i kokhett vatten länge länge länge. Visst har jag tagit död på fanskapet då? Eller jag slipper iaf se den mer?

Sen tvättade jag håret som en toka, sanerade, ja jag hade faktiskt tillåmed handsprit i huvudet! FY sjutton!

5 kommentarer:

  1. hahaha meeeeeeeeh överdriv! de ända man ska göra är att ta bort hela fästingen o bränna skiten. annars dör de inte. fan ja plockar fästingar var o varnnan dag på mig, hunden o katten. thats life. om man vill bo i naturen o va me naturen. lär dig leva me den, finns allt från gulliga saker till avskyvärda. :) Kram <3

    SvaraRadera
  2. Det är klart äckligt med fästingar och har man husdjur vet man hur äckliga de är men det är ännu värre när de sitter på en själv

    SvaraRadera
  3. Det ÄR äckligt med fästingar. Det tycker jag hur mycket jag än älskar naturen. Speciellt om de sätter sig nästan i ögat på min son!!!

    SvaraRadera
  4. Usch å fy ja, fästingar lär jag mig aldrig! Blä på äckeldjuren:)

    SvaraRadera
  5. nu har det kommit en ny variant till sverige från ryssland och den fästingen bär på en dödligare variant av TBE-viruset. Fästingar sprider sjukdomar och orsakar både död och smärta så någon överdrift är det inte att oroa sig när man fått en på sig. Men är man en eremit i skogen så kanske det är ovidkommande.

    SvaraRadera