söndag 26 juli 2009

Helgen

I fredags bar det iväg! 11.48 åkte jag och Saga från Enköpings central. 4 timmar på tåget gick ganska så smärtfritt. Väl framme, 20 minuter för sent såklart (SJ i ett nötskal), så mötte Linus oss och sen åkte vi hem å lämna av väskor mm. Sen gick vi iväg och käkade lite mat. Mums va det.
Sen spenderade vi kvällen med att försöka få isäng två barn. Saga somnade efter ett tag men roade sig med att trilla ur sängen några gånger. Elias ville inte sova men efter mycket om och men somnade han. Det blev väldigt sent. Men då åkte det fram kex och ost och TP.
Jag hade såklart vunnit om vi spelade färdigt men det var lite för sent för det:)

På lördagen fick jag sova till 8.30, då trillade Saga ur sängen så hon vaknade. Vi åkte till Allum (ett stort köpcentrum) och shoppade lite på dagen. Det blev lite kläder, lite iste, ogod blåbärstryffel och leksaker. Sen bar det av till Mc donken för lunch för att sedan dra vidare till bushuset. Barnen lekte lite och sen åkte vi hem. Nu var det dags att göra sig i ordning för utgång. Therese sminkade och fixade hår. Sen åkte vi in till stan, till ett ställe som hette heaven23, det låg på 23e våningen i Gothia tower (stavas det så).
Det var dock fullt av folk så vi fick stå å vänta läänge på att det bord skulle bli ledigt och tillslut blev det det så det tog vi. haha
Men vi var snälla så vi frågade ett par killar som också stod där om dom ville dela med oss. Det ville dom.

Vi åt räkmacka och hör och häpna, räkmackan kostade 175:-! Shiiiiit, men god var den! Sen drack vi massa goda drinkar och pratade meed vårat sällskap. Vi kom hem runt 1 på natten och då var vi rätt nöjda båda två:)

I går vaknade saga vid 7 på morgonen, alltså alldeles för tidigt för mig som var ute dagen innan, men det var bara till att se glad ut å hoppa upp:) hehe ok, det var inte så hurtigt som det lät ;)
Sen blev det en liten runda till Allum igen och sen dags att åka hem.

Helgen var kanonbra, det är alltid roligt att träffa min kära syster yster. Jag önskar att det hände fler gånger! Jag drack en jäkla massa kaffe också, men det var väldigt gott från deras maskin:)

Tågresan hem gick ännu bättre än den dit. Vi åt pizza när vi kom hem och Saga var riktigt trött. Idag tjatar hon om att få åka tåg.

Ja hade kameran med till Göteborg men det blev inga bilder endå. Hmm men men!

TACK syster yster för en jättebra helg! Näst gång kommer jag nog utan barn:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar