onsdag 22 juli 2009

Gnäll, gnäll och åter gnäll!

Ja vilket jäkla gnäll det är i detta hemmet. 2 st 9månaders killar som gnäller konstant och en 2åring som är trotsig som fan själv!

När killarna gick över 9månaders gränsen blev dom väldigt gnälliga. Dom klättrar på allt, dom trillar, dom slåss, dom tar saker av varandra, storasyster slår dom, storasyster puttar omkull dom, stroasyster trotsar, storasyster gör hyss och ja you name it.
Det är en ständig prövning av mammas tålamod, som nu börjar ta slut. Jag behöver komma ut så nu funderar vi på om jag ska börja jobba.
Jag hoppas det känns bättre efter en helgs semester. Jaja man kan inte alltid vara på topp, eller hur?

Nu ska jag njuta av tystnaden som blir när killarna gått å lagt sig. Unna mig lite lyx i småbarnslivet = Duscha helt SJÄLV!
Sen sätta mig och titta i mina nya kokböcker (Piece of cake av leila och någon annan jag inte kommer ihåg vad den hette). Kolla in vad jag har för tyg hemma och se vad det kan bli. Och till sist titta på tv och sen SOVA!:)

1 kommentar:

  1. Jag unnar dig det och vet precis vad du menar! Att ha två 4 1/2 åringar, en 3-åring och en 2 1/2 åring som utvecklingsmässigt är ett år yngre låter ungefär som det du har. Känn min medkänsla Sanna! Duscha själv i flera timmar och kom gärna hit!!! Kram Anna

    SvaraRadera