tisdag 21 juli 2009

Funderingar

Om en mamma med en ca 3-4 månadersbebis går hem till en kompis då sambon jobbar och dricker sig redlös så att hennes mamma måste åka dit för att ta hand om hennes barn. Hon klarar knappt av att hålla sig vaken så full hon är, är man frisk då?

Vad hade du gjort om det var någon i din närhet?

Själv anser jag att man inte ska dricka alkohol i sitt barns närvaro om man inte klarar av det. Jag dricker alkohol när mina barn är med men jag begränsar intaget.
En del folk borde inte ha barn helt enkelt.

Även om det bara händer en gång så är det en gång för mycket, man kan inte förlita sig på att mamma (eller någon annan anhörig) finns där varje gång. Om någon "glömmer" sitt barn i bilen är det ingen som säger "Ja men det hände ju bara en gång", men sånt här ser man förbi alldeles för lätt.
Så tycker jag, vad tycker du?


Här gör vi inte mycket idag, mest tar det lugnt. Men vi har ätit GI frukost, det blev grönsaksfrittata med stekt bacon till. Jättegott men lite för "matigt" för frukost tycker jag, men det är nog en vanesak! Grekisk sallad blir det till lunch iaf.
I eftermiddag bär det av till västerås för att köpa en portabel dvdspelare så jag och Saga kan kolla på film när vi åker på fredag:)

2 kommentarer:

  1. Nej det är helt klart att man bara kan dricka begränsat när man har barnen med.
    Lycka till med ditt GI

    SvaraRadera
  2. Det är ju det att kroppen behöver rejäl mat efter nattvilan för att starta förbränningen, medan man ska äta väldigt lite på kvällen.

    SvaraRadera