lördag 18 juli 2009

Jag saknar min kille!

Det fanns en gång en kille som gav mig hela sitt hjärta. Han litade på mig till 100%. Han såg upp till mig, han älskade mig ovillkorligt, han ville vara med mig, han gjorde det jag bad honom om, han ville alltid gosa med mig...

Vad gjorde jag? Jo jag svek honom... Det värsta sveket man kan tänka sig.

Jag flyttade ifrån honom och kämpade inte ens för att få behålla honom, jag trodde vi skulle ses då och då även när jag flyttade. Efter ett tag flyttade jag till mina hemtrakter, ca 60 mil ifrån honom, då var sveket totalt. Jag saknar honom, jag har saknat honom varenda dag sedan jag lämnade honom. Jag har försökt ersätta honom, men det finns ingen annan av samma slag. INGEN som kan ersätta min älskling, hur jag än har försökt har jag aldrig känt så för någon annan. Han gav mig intresset och i och med att jag lämnade honom dog också en del av intresset, även om jag inte har insett det.
Jag tror inte att jag kan känna likadant för någon av samma sort igen... Och det beror på att jag släppte taget om DIG.

Efter ca 6 månader hälsade jag på dig, vi gav oss iväg ner på stranden. Du såg på mig med en speciell förakt i ögonen, du var inte den där glada, underbara killen som jag hade lämnat. Du älskade inte mig längre, du kände dig sviken och du ville visa det för mig. Det var sista gången vi sågs och jag önskar vi hade haft en bättre dag.
Jag kan än i dag, 3,5 år senare känna den där blicken i mig, blicken som sa "Jag hatar dig för vad du gjorde, jag trodde mer om dig. Jag älskade dig och du svek mig".

Jag kan även, än idag, 4,5 år senare, bli så otroligt arg på mig själv för att jag inte kämpade för dig. Hur jag än vrider och vänder på det så saknar jag dig fortfarande! Hade du råkat ut för en olycka eller liknande och försvunnit från mig hade det varit en helt annan sak, men JAG lämnade DIG och jag kämpade inte för att ha kvar dig.

Jag älskar dig fortfarande, men kommer aldrig träffa dig igen och ingen kommer någonsin kunna ersätta dig Ceasar! INGEN hund kommer någonsin kunna ta din plats, du är mattes älskling.
Tiden i helsingborg, det var en bra tid i mitt liv, men jag har lagt den bakom mig. Jag saknar inte den tiden men jag saknar DIG och jag kan sakna staden ibland.
Jag saknar allt du och jag hade tillsammans, alla promenader, träningar, gosstunder osv. Jag var aldrig trött på dig, jag blev arg ibland när du gjorde fel men jag tyckte inte illa om dig. Precis som det ska vara. Jag har som sagt försökt ersätta dig, men det finns bara en som du.

Jag hoppas att jag en vacker dag kan få hem en liten bebis och se dig i hans ögon.

Matte älskar dig Ceasar, jag hoppas du vet det!

1 kommentar:

  1. Hundar lever i nuet. Kom ihåg det. Det är bara vi människor som saknar och läser in känslor i hundarnas beteenden. Kram

    SvaraRadera