måndag 13 juli 2009

GI

Ja, nu har jag funderat och funderat och funderat och på måndag sätter jag igång med GI. Jag har alltid tyckt att det verkade så himla krångligt. Nu har jag läst på en del och det verkar ju inte så väldigt svårt.
Jag och Anders kan äta samma mat, bara att jag utesluter kolhydraterna och har något annat istället.

Jag och Saga provade precis en GI-frukost bestående av äggröra och korv (Korv från kungsbyn - dvs med HÖG kötthalt och lite fett). Saga verkligen älskade den frukosten! MUMS med äggröra tyckte hon:)

Går man på GI får man ju fortfarande göra ordentliga grytor osv osv, använda sig av ost och så så det e ju inte bara grönsaker man äter, snarare tvärtom, vissa grönsaker ska uteslutas. Iaf till en början. Dessertostar får man äta så man har ju ett alternativ till helgmyset också.
Så nästa vecka kör jag igång, men lite undantag för helgen då jag är hos syster yster! Då har jag semester och lite sushi har vi ju pratat om:) Å en glass kanske slinker ner eller så. Men helgen är som sagt ett undantag!:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar