torsdag 16 juli 2009

Matlista

Japp nu har jag skrivit nästa veckas matlista! Den ska vara GI som sagt. Det var faktiskt ganska lätt att göra listan. Här kommer den:

Måndag
Frukost: Omelett med champinjoner, riven ost och bacon
Lunch: Med mammagruppen
Mellanmål: Gurkstavar
Middag: Kycklingfile med ädelost o grädde o grönsallad (ris till anders)
Mellanmål: Jordgubbar o liite vispgrädde

Tisdag
Frukost: Grönsaksfrittata
Lunch: Grekisk sallad
Mellanmål: Avokado med keso och räkor
Middag: Kött med blomkålsmos o sallad (ugnspotatis o bea till anders)
Mellanmål: Blåbär och kesella

Onsdag
Frukost: Äggröra med bacon
Lunch: Tonfisksallad med ägg
Mellanmål: Grönsaksbitar (Gurka, paprika)
Middag: Köttfärspaj på sojamjöl med sallad
Mellanmål: Te o grönsaker

Torsdag
Frukost: Omelett med svamp o tomat
Lunch: Kyckling, keso och grönsaker
Mellanmål: Avokado med keso och räkor
Middag: Tacos (utan bröd eller chips för mig)
Mellanmål: Grönsaksbitar o ett ägg

Fredag
Frukost: Äggröra o bacon
Matsäck: Sallad med omelett i. Plättar till Saga. Och lite "grönsaksplock" som godis. Loka att dricka för mig, festis till Saga.

Sen blir det lite fusk hos syster yster:)



Blir finfint! Ska sätta upp den på kylen nu så man bara behöver kolla där.

6 kommentarer:

  1. Hundarna tycker att det låter bra som du såg,jag hoppas att du lyckas kram mamma

    SvaraRadera
  2. Wow det låter ju riktigt gott :-) Lycka till!!

    Jag har precis köpt skönhetsprodukter från en annan tjej, Artistry, tror jag det hette. Just nu har jag inget behov men kanske senare :-)

    SvaraRadera
  3. aha det har jag aldrig hört talas om:) Säg till när det e slut vetja!:)

    SvaraRadera
  4. Tänk på att tacokrydda innehåller 30% socker så det kan du inte använda.

    SvaraRadera
  5. Jag vet, men det får bli ett undantag. haha

    SvaraRadera