tisdag 21 juli 2009

Fler barn?

Bara för att jag råkar ha tre barn frågar alla "Blir det fler snart då?". Varför skulle vi vilja skaffa fler bara för att vi fick de tre vi har så tätt?

Som jga känner nu vill jag inte ha fler barn, MEN man vet aldrig. Men nu har jag en spiral insatt, den sitter i minst 5 år och under den tiden varken vill eller kan vi få något mer barn! Jag vill ut och jobba, starta ett "normalt" familjeliv och ägna all den tid åt de barn jag HAR.

Hade jag mot all förmodan blivit gravid trots spiral nu så hade jag tagit bort det barnet för jag har varken tid, lust, ork eller råd till ett till barn just nu. Jag tycker det är egoistiskt att inte tänka längre än näsan räcker då det gäller barn. Folk som bara säger "blir jag gravid tänker jag absolut inte ta bort det", så är dom redan slutkörda av barnen dom har. Har man skyddat sig ordentligt och endå råkat bli gravid så ser jag inget fel i att ta bort det.

Nej, folk kan sluta fråga, det blir inte fler barn här! Iaf inte under de närsta 5-7 åren, hur våra liv ser ut sen kan jag inte svara på idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar