lördag 6 juni 2009

Helg

Ja nu var det söndag igen! Vi har haft en riktigt mysig slappehelg.

I Torsdags (ja våran helg börjar ju på torsdagskvällar) lämnade vi iväg Saga till mormor och morfar för att ha lite lugn och ro på vår 4årsdag. Det blev bra, vi åt god mat och mös massor. Anders drack lite öl men jag tog bara 2 cider på i fredagsmorse gick jag iväg och jobbade. Eller jag gick brevid för andra gången.
Det var lite bra som första gången, jag är nöjd med mitt arbete.
När jag slutade var det dags att åka och hämta hem lilla Saga. Sen blev det god lax å färskpotatis på kvällen. Mumma.

Igår vaknade vi till ett halvdassigt väder men, det var helt ok endå så vi bestämde oss för att åka ut till "bresse" och gå på medeltidsmarknaden där våra grannar har hållt hus hela helgen. Det var ganska mycket mindre än vad vi hade räknat med men rätt trevligt och Saga fick leka med Alvar. Idag är det söndag, mamma Sanna vaknade förkyld efter en natt utan sömn. Så det är väl bara och le och se glad ut fast man är sjuk, alla andra mår fint å har sovit gott så dom är glada:)

I veckan som kommer händer lite grejer, Kusin Anna med familj ska komma och fira Saga, Det ska tvättas, det är grillkväll här i området, vi ska hälsa på dagis och sen är det dags för 2-årskalas. Tänkte försöka klämma in att gå brevid en till gång, men får se hur det går.
Har dessutom fått veta att jag ska jobba i uppsala 26-27 juni. Jag är inskriven på ett eventföretag och får uppdrag därifrån titt som tätt, detta var ett event som jag tyckte verkade kul så då ställde jag upp, får rätt bra betalt me.

I övrigt har jag fått upp ögonen för cupcakes igen och denna gången SKA jag köpa grejer och sätta fart. Har sett att många bakar minicupcakes och det är det jag har tänkt också, stora är ju SÅ stora och jobbigt att äta en hel sån. Men upptäckte att det är rätt mycket man måste ha. Hade skrivit en lista när jag fick höra att man måste ha muffinplåt för att göra minicupcakes. Hmm Så om någon känner sig manad att stödja mig så önskar jag mig denna:
http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=2193


Ska även beställa en hushållsvåg nu, vilket är kanon att ha då jag kan använda mig av amerikanska recept också!
Å så ska jag ge mig på att baka surdegsbröd då jag fått min våg:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar