onsdag 10 juni 2009

Duktiga pojkar!

Jag har för flera månader sedan gett upp det där med vad bebisar "ska" kunna. Tvillingar brukar vara lite "efter" har jag fått höra från tvillingklubben + att mina killar är en månad tidigare så JA dom är lite efter med vissa saker och då man jämför med deras storasyster är dom ganska mycket efter MEN dom kan en del endå.
Dom kryper ( då dom själva vill), dom kan sitta(om än lite ostadigt), dom leker och dom "pratar" med varandra, dom skrattar, dom kan äta saker med sina händer (majskrokar o så), dom kan äta mat med bitar i och nu de senaste dagarna har dom faktiskt satt sig upp själva! Helt otroligt vad stolt man blir för varje framsteg!

Mina killar kanske är efter sin stora syster men dom kan ju faktiskt en hel del endå! Och deras mamma är riktigt stolt över dom.
För att inte tala om deras storasyster som pratar hejvilt nu, hon har börjat säga korta meningar, sjunga och massa såna saker. Varje ord man säger säger hon efter så det går inte längre att skriva dagens ord för det är i princip allt jag har sagt:) Hon är riktigt duktig. Kan göra saker man ber henne om, kan prata, sjunga, dansa osv osv:) Och leva livet! hon är en riktig liten vilde:)

Det går snabbt när dom väl har lärt sig:) Killarna har inte fått speciellt mycket "träning" på något vis utan där har ju allt kommit av sig självt, jag förstår inte hur vissas barn kan ta så lång tid på sig att lära, det måste bero på att föräldrarna i vissa fall är alldeles för "fega" och inte vågar låta barnen göra vissa saker. Jag vet ju själv några som är livrädda för att barnet ska typ ramla å slå ihjäl sig men hur troligt är det? Ett barn tål så mycket mer än man tror och dom måste få testa sig fram, det är så de lär sig.

3 kommentarer:

  1. Visst är grabbarna duktiga och du hade väl mer tid med Saga så därför gick det kanske fortare med henne sen är ju vi tjejer tidigare hihi men dom är jätteduktiga alla tre

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har tvillingpojkar och de ligger lite efter i den motoriska utvecklingen. Jag tror inte att det beror opå mig och pappa P och att vi skulle vara för fega. Däremot är jag övertygad om att hade vi bara haft bara ett barn så hade vi suttit och ägnat barnet mycket mer tid och möjligtvis hade det kunna bidra till att snabba på utvecklingen. Ha det bra! /A

    SvaraRadera
  3. Alla barn är ju olika också, olika personligheter, humör och behov. Jag har tvillingar varav 1 tjej & 1 kille. De är olika i princip allt, kan kan olika saker men det är väl häftigt!!!Tänk om alla hade varit lika, va trist!!Må gott och lycka till!!!/S

    SvaraRadera