söndag 23 augusti 2009

Mammas älsklingar

Mitt hjärta smälter minst en gång om dagen för mina små sötnosar. Idag har dom lyckats med minst varsin gång.

Det började med Albin som log och ville kramas med mig så fort jag öppnade bildörren då de kom hem! Underbara unge, han kramade mamma jättehårt och ville inte sluta.

Sen var det Sagas tur. Killarna sov och vi skulle titta på tv. Det blev 5:an och "Child in a million" där det var en förlossning med idag. Barnet som skulle komma ut hade hjärtfel. Först förklarade jag för henne att mamman hade jätteont när bebisen skulle komma ut, men att det så klart var värt det och hon svarade och nickade väldigt förstående. Bebisen kom ut och sedan fick man se bebisen med massa slangar och grejer. Efter ett litet tag hör jag snyftande från Saga och tittar till och där sitter hon och gråter. När jag frågar vad det är så säger hon "bebis ont mamma". Stackars liten. Sen tog hon väldigt bra hand om sin docka och sina småbröder.

Sen när killarna kom ner så var dom mycket gladare än vad dom brukar, dom låg snällt på golvet. När jag gick ut i köket så hörde jag skrattande barn i vardagsrummet och undrade vad saga gjorde som var så kul, men det var killarna som lekte tittut med varandra bakom gardinen! Underbara barn

Sen på kvällen nu så gick Albin och la sig, sedan Saga och Emil blev kvar själv med ett toppenhumör. Han har lite sår i rumpan så han fick krypa omkring naken och njöt av varje sekund. Han lekte tittut med oss, kramades och pratade och hela tiden med ett stort leende på läpparna. Så fort vi tittade på honom började han skratta. Finns det något härligare?

1 kommentar: