fredag 28 augusti 2009

Ensam med barnen

Idag är det fredag, jag började dagen med att åka till bålsta och skaffa mig ett jobb. Kanonställe det fanns där!

Sen åkte Anders till uppsala där han ska stanna över natten så jag och barnen är själva, det är rätt skönt faktiskt.
Vi fick först hem kaninburen, som vi ska ha två små söta kaniner i:) Det är en röd och fin utebur (dom ska ju bo ute). Sen var det dags att vara duktig och betala räkningar. Sen passade jag på att beställa killarnas present så nu är det gjort också. Beställde även lite saker som behövs till deras tårta osv. Blir kanoners det där!
Sen har jag bakat en paj som faktiskt blev sjukt god! Det är broccoli, ädelost, skinka och rödlök i, MUMS! Gjort en sats me barnmat också som var väldigt uppskattad och nu sitter jag här igen medan barnen leker och tröttar ut sig själva, KANON!

Barnen har ätit middag, Saga ÄLSKADE fiskbullar å potatis så hon åt massor, killarna åt tå portiner så nu ska dom bara leka av sig i några timmar sen kallar sängen på dom;) Då får mamma Sanna lugn och ro. Då ska jag passa på och äta lite kräftor med god baguette till. Mumma. Ska även börja läsa boken Ina tipsade om, se en film och gå över till grannen och lära mig virka:)
En händelserik dag med andra ord!

I morgon ska vi ta det så lugnt det bara går fram till det är dags för barnen att sova middag, då ska jag duscha och göra mig fin och vacker för att sedan åka till morgongåva och gå ut med dom där "päronen".
Det är vad som händer här. VEt att jag är lite dålig på att uppdatera men det kommer, det kommer. Den som väntar på något gott...

2 kommentarer:

  1. Tänk vad roligt att gå ut med dig igen för det är ju andra gången du och jag går ut, nu ska vi ju ha pappa med oss så det blir kanske lite annorlunda. Mamma

    SvaraRadera