måndag 10 augusti 2009

Ibland är det inte lätt

Det har blivit en hel del gnäll här märker jag! Ja, det är en jobbig tid nu. Positiviteten och ett enormt tålamod är som bortblåst, MEN det beror inte på mina barn som det kan låta ibland. Det beror på att jag har blivit "uttråkad" av att bara gå hemma. Jag behöver komma ut och jobba och jag tror de flesta förstår mig. Jag har varit hemma sen 2006 nu, det är 3 år. Orken och tålamodet försvinner. Jag är en människa som behöver socialt umgänge, men nu är det ordnat.

1/9 börjar Anders vara pappaledig och jag börjar jobba.
Jag är väldigt kluven med vad jag kommer att jobba med men jag ska lyssna till MIN egen känsla och då tror jag faktiskt jag har bestämt mig. Det blir lite pendlande och så men jag tycker det kan vara skönt. Skönt att komma in till uppsala lite ibland, jag saknar den staden lite faktiskt.

Idag började Saga på dagis igen, så nu har vi inskolning i 2 veckor. Det är roligt att ha något att göra och superkul för Saga att komma ut och leka och så.
Killarna gillade att vara med, dom sov gott i vagnen utanför dagis.

Annars händer inte mycket här.

1 kommentar:

  1. Vad skönt! Jag tror också att det kommer kännas mycket bättre att få jobba lite och komma hemifrån mer.

    SvaraRadera