tisdag 1 december 2009

wooohoo

Inte så mycket skrivet på sistonde men det har inte hänt så mycket heller. Jag har jobbat, pengarna har sinat och barnen har busat.

Eller något har hänt, jag har börjat plugga. Jag läser till barn och ungdomssjukvård till min uskutbildning, detta för att ha mer skinn på benen på mitt nya jobb! Ja ni läste rätt, nya jobb!!!

Jag tog mig i kragen och ringde till sjukhuset, andra stället jag ringde behövde timvikarier såååå snart börjar jag. Chefen ringde idag och berättade att dom nu bestämt sig för att dom vill ha mig där trots att dom inte fått tag på referenser så nu ska en anställningsprövning lämnas till landstinget, vilket inte borde vara några som helst problem eftersom dom är i enormt behov av timmisar.

Så idag skulle hon titta över deras scheman och se över brevidgången för mig, så jag kan gå med de bästa. Hon skulle höra av sig i morgon igen så skulle vi bestämma när jag skulle komma men det var redan nästa vecka det handlade om.

Såååå från och med nästa vecka hittar ni mig vit/blåklädd på akademiska sjukhuset i uppsala! Jag ska börja på barnonkologen och när jag lärt med deras avdelning ska jag även fortsätta på 95B (Barnkirurg, barnurologi, barnneurologi och barnortopedi) och på 95E (Barnmedicin och barnakuten).
Äntligen händer det grejer och på just denna fronten känns livet tipp topp just nu.

3 kommentarer:

  1. Grattis till dig min tjej, det måste kännas toppen. Tack för att ni kom igår så man fick krama på dessa ljuvliga ungar ni har.

    SvaraRadera
  2. oooh, va spännande d låter. Stort grattis till dig!

    SvaraRadera
  3. Grattis Grattis!! faan kul.. :)

    Frågestund i min blogg!

    SvaraRadera