fredag 25 december 2009

God jul?

Jag har varit lite dålig på att skriva här. Skulle ju såklart ha skrivit innan jul och önskat alla en riktigt god jul eftersom vi inte skickade några julkort i år. Men men, det blev massor av julstök och grejer dagarna innan jul så det glömdes av.

I år var det bestämt att vi skulle vara här hemma, riktigt skönt va det! Jag fick fixa och dona bäst jag ville och ni som känner mig vet att jag tycker mycket om att laga mat och bjuda på o baka osv.
Mormor, morfar, farmor och farbror Jonas kom och firade med oss. Det blev lite Kalle och under tiden julklappsutdelning, tomten kom mitt i kalle i år;)
Morfar gick ut och döm av min förvåning när både morfar OCH tomten kom tillbaka! Ojoj, jag hade blivit lurad!
Sen blev det matdags och såklart blev det väldigt mycket mat, men gott var det.

Sen blev det lugn å ro här hemma.
Många julklappar blev det. Barnen fick kök, ritmatta, ritsaker, pussel, plocklåda, stövlar, ytterkläder osv osv osv, massor iaf.
Och vi vuxna i hemmet fick pengar till en diskmaskin! Wooooohooo, det var nog det bästa! Och lite annat fick vi med.
Så var julen hos oss, idag ska vi köpa diskmaskin och äta julmat;)

1 kommentar:

  1. Tack för en fin julafton, det är helt juvliga era små knåddar vi kommer gärna nästa jul också.
    Maten var så himla god

    SvaraRadera