torsdag 31 december 2009

Gott nytt år!


















Nu är det dags för nyår igen, tycker inte det var längesen jag skrev om det gångna året men uppenbarligen är det ett helt år sedan.
2008 var ett händelserikt år, Saga fyllde 1, killarna föddes osv osv.

2009 har också varit ett händelserikt år, det känns som jag har uppfyllt flera av mina löften från 2008. Att hitta jobb, ta hand om min familj, vara glad och stolt över det jag har. 2009 har inneburit flera med- och motgångar, men så här i slutänden så är jag otroligt nöjd med år 2009. Samtidigt hoppas jag på att år 2010 blir ännu bättre!

Vad hände då 2009?

I slutet av Januari flyttade vi ut till hummelsta där vi nu bor i ett radhus vilket passar oss perfekt. Vi har fått nya vänner i våra nya grannar.

25/4 gifte vi oss, jag är numer inte en Berggren, utan en Ericsson. Vi är en "riktig" familj, en enhet. Det känns bra och även lite konstigt fortfarande.

27/5 blev Saga 2 år, en riktigt stor tjej har hon blivit. Hon pratar och fixar och har vuxit till sig ordentligt.

Sommaren var lugn och mysig och spenderades på vår uteplats här i hummelsta med grillen och vänner och barn.

I Augusti började Saga på dagis, jätteskönt för henne.
Anders började vara pappaledig, skönt för honom och mig.

Jag började jobba efter ca 3 års mammaledighet, SKÖNT. Det blev dock inte så mycket jobb som vi hade hoppats och ekonomin på hösten blev väldigt dålig.

11/10 fyllde våra killar 1 år! Dom är väl det största som hänt 2009, dom har utvecklats från små små bebisar till två små människor! Underbar utveckling. Våra små pojkar börjar bli stora.

Jag har blivit färdig USKa och fått jobb på barnsjukhuset/akademiska. Jag arbetar där med cancersjuka barn och det känns som jag blir kvar där ett bra tag! Underbart. Ska förmodligen gå på ett föräldravik två månader nu i vår sen är det dags för inskolning på ny avdelning och sen vik hela sommaren sen förhoppningsvis en tjänst.

Julen firades hemma hos oss.

Snart är året slut och jag känner mig nöjd med det gånga året!

Jag tror år 2010 har mycket att bjuda på, vi ska börja jobba båda två, killarna börjar på dagis och vardagen ska gå till det "normala" det liv som vi ska leva i många år framöver. Spännande och lite läskigt men känns kanon.
Jag har mål för 2010 men inga löften.
Mitt störta mål är att fortsätta vara en bra och närvarande mamma för mina barn även när vardagen och alla måsten kommer igång. Tiden vi får tillsammans ska vara kvalitetstid. Jag ska lägga ner energi på mig själv för att må bra, vilket i sin tur gör mig till en ännu bättre mamma. Jag ska anstränga mig för att vårda vårat äktenskap, två glada föräldrar är alltid det bästa för barnen.
Det kommande året kommer jag tänka på OSS och allt det som hör till, men specifika löften tänker jag inte ge. Det är inget för mig. Sen som lever nästa nyår får väl höra vad vi upplevt under året!:)

4 kommentarer:

  1. Wohoo, ett inlägg!! Med bilder och allt! ;-)

    Gott nytt år Syster Yster! Vi ses snart =)

    SvaraRadera
  2. Jo ja tack det var ett händelserikt år, men det är ljuvligt med barnbarnen, nu ser jag fram emot att det äldsta barnbarnet kommer och hälsar på.

    SvaraRadera
  3. Gott Nytt År önskar jag er alla där ute i Hummelsta!

    Karin o Bixi

    SvaraRadera
  4. ni e så söta! jag gottar mig i er familjelycka:)

    SvaraRadera