torsdag 22 oktober 2009

Tröttsamt

Nu är jag och killarna precis hemkomna från öppna förskolan. Vi var där igår också efter BVC och jag fick sova hela långa natten nästan, vaknade bara en gång.

Så vi försökte idag igen. Det som är tröttsamt är att alla folk säger "stackars dig" så fort man kommer in på hur många barn man har och hur tätt det är mellan dom.
Snälla rara människor, det är INTE synd om mig! Jag har själv valt att ha 3 barn, jag älskar mina barn!
Ja det ÄR jobbigt ibland men det är jobbigt med bara ett barn ibland också. Men mestadels så är det bara KUL med tre barn!
Såååå nästa gång ni träffar någon med "massa" barn säg "Åh vad roligt" istället för "Åh stackars dig".

Ville bara avreagera mig lite;)

5 kommentarer:

  1. Tänk på att de flesta menar väl fast du ibland övertolkar saker som folk säger... När man säger stackars dig så menar man kanske inte "stackars dig som har tre små barn" utan mer "stackars dig som är ganska trött för tillfället".

    Ta inte allt så hårt! De flesta av oss som inte har tre små barn har faktiskt inga konstiga åsikter om er som har det, jag lovar.

    Krama dem massor från oss!

    SvaraRadera
  2. som man bäddar får man ligga :P hahaha
    Tycker du är en underbar mamma o stark!
    Kram

    Blondin eller brunett?, rösta på min blogg!

    SvaraRadera
  3. Syster yster, nej det e klart men dom jag tänkte på när jag skrev fortsatte prata så man märke tydligt att dom menade "stackars dig som aldrig har en lugn stund", men det har man!:)


    Sara, tackar. Brunett fortfarande:)

    SvaraRadera
  4. De som säger så till oss tror jag ganska imponerade och kanske lite avundsjuka ;-) När de säger så till mig blir jag bara stolt över hur bra jag klarar det för det är faktiskt mycket jobb med tre småttingar och ibland väldigt tungt. Men jag klagar i stort sett aldrig utan är förstås väldigt lycklig trebarnsmamma.
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  5. Jag vill inte ha tre barn så jag förstår ju inte hur du klarar det. Du är fortfarande den enda småbarnsmamma jag känner som har insikt, perspektiv på tillvaron och lyssnar på andra. du isolerar dig inte, du söker kunskap, är forfarande min VÄN vilket många slutar vara. De är bara mammor. En av mina vänner kan inte ens gå på stan med mig för att hon ska vara tillgänlig för ungen 24 timmar om dygnet så fort den piper. Hennes man har flytta för han orkar inte längre. Hon är bara mamma. Jag kommer säga upp kontakten med människan för jag är less på att bara få nej nej nej så fort man vill ses. Man får inte ens komma dit för det "kan störa lillan". Normalt??

    SvaraRadera