lördag 3 oktober 2009

Grannar

Oj vad man kan trivas bra om grannarna är bra!
Lägenheterna här har inte högsta standard, hade det inte bott så mycket bra folk här så hade vi nog inte trivts så bra, MEN vi har världens goaste grannar!

T ex igår kväll då jag var själv med barnen. När barnen hade somnat och jag hade kollat på idol skulle jag ut i förrådet och hämta en sak. När jag kommer ut så sitter grannen mitt emot och grannen brevid ute på marken och pratar. Notera nu att det var typ bara någon grad ute! Så jag hämtade en jacka och slog mig ner jag med. Med kläder på och trevligt sällskap kändes det inte så kallt.
Tog inte lång tid innan vi hade hämtat ut några likörflaskor:) haha Där satt vi utanför dörren och drack lite likör och snackade skit i typ 1 timme! Mysigt!

Och att alltid kunna gå över till grannen om man behöver låna något, alltid prata med grannarna när man träffar dom, gå över och ta ett glas vin eller ha en dejt på lekplatsen med barnen! Och alla våra fikakvällar, kräftskivor, grillkvällar osv gör att vi får en kanonsammanhållning!

Det är kanon!

Annars har här inte hänt så mycket, jag har jobbat, vi har städat och nu har vi helg å tar det lugnt å fint;)

2 kommentarer:

  1. Det är väl skitmysigt att ha sådana grannar.

    SvaraRadera
  2. Håller med, ska man bo i lägenhet så ska man så underbara grannar som både du och jag har!

    SvaraRadera