söndag 25 oktober 2009

Kusmite


De flesta som känner mig vet att jag ofta är i teaffären i Uppsala:)
Jag älskar att köpa te, men brukar ofta bli besviken när jag dricker det sen och teet känns aningen beskt. Jag tycker de flesta "vanliga" teer har en besk eftersmak.

I fredags gick jag in i teaffären och fastnade för dessa fina teburkar så jag var tvungen att fråga om dom. Teet är en ryskt kvalitetste. Det var dock dyrt, en burk på 250 g (i fin plåtburk visserligen) kostade 190:-. Men det fanns även tepåsar, 20 st för 100:-. Ojoj tänkte jag, man vill ju inte köpa en hel burk och sen komma på att det inte var gott.

Personalen, serviceminded som dom är i den butiken, plockade ihop 7 olika tepåsar för att jag skulle få testa teet och så fick jag köpa det för 49:-. Sagt och gjort och det vill jag då lova, jag kommer hålla mig till Kusmi i framtiden! Ryskt kvalitet, mums!

Smkerna var fantastiska och den där jobbiga beska eftersmaken var borta! Jag kunde tom dricka earl grey utan att bli äcklad av eftersmaken! WOW


Såååå, om just DU undrar vad du ska ge mig i present när jag fyller år 16/11 så önskar jag mig Kusmiteburkar!:) Ni får fråga om vilken smak om ni vill veta:)

Och storasyster, du kan hitta dom på bluebox också! haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar