lördag 22 maj 2010

Aborternas årstid

Nu får folk sommarkänslor och vaknar till liv efter en lång och deppig vinter. Då börjar kärleken sprudla hit och dit och folk träffar nya, vissa tillfälliga osv och blir på tjocken för varför skydda sig?
Barnmorskorna har fullt upp denna årstiden med ett stort ökat antal aborter.
Vad tänker folk med? Visst vår/sommarkänslor i all ära, ut och träffa kärleken men varför inte skydda sig? Vi vet väl alla att man blir gravid genom samlag?
Att använda abort som preventivmedel är väl lite.... ja jag hittar inget ord.

Jag är kär o glad o galen just nu men jag har mitt skydd. Jag skyddar mig mot graviditet.
Olyckor kan hända ja, jag fick tvillingar då jag åt ppiller o jag säger inget om abort vid graviditet om man skyddar sig och råkar bli gravid endå och inte har möjlighet till ett barn just då. Läste en skrämmande artikel om just detta innan och funderade lite.
Antalet aborter TREdubblas under denna årstiden!
Sen kan jag ju reagera på detta viset för att jag själv aldrig skulle kunna tänka mig att gå igenom det. Hade jag, trots skydd, blivit gravid så skulle jag nog med största sannorlikhet behålla barnet, om det inte var väldigt väldigt fel.
Men alla är olika och det är tur det!;)

Här packas det för fullt för tillfället, nästa vecka är det dags för mig å Martin att flytta så det gäller att förbereda sig! Hej å hå
Hoppas ni har en bra helg i det underbara sommarvädret!

2 kommentarer:

  1. hur blev man gravid sa du undrar en som inte vet

    SvaraRadera
  2. Duu har jag skickat nya lösenordet till min blogg? mailar du mig annars?

    SvaraRadera