lördag 15 maj 2010

Vänner





Stora motgångar visar vilka som är ens riktiga vänner. Då jag fick barn försvann en stor del av mina vänner. Jag hade några få kvar och fann några nya men aldrig någonsin trodde jag väl att en kompis sedan 15 år tillbaka, en kompis som utgav sig för att vara den bästa, skulle hugga en i ryggen då man behövde henne som mest.
Det har varit mitt val att skiljas men med tre barn är det aldrig någonsin lätt. Jag har hittat kärleken väldigt snabbt igen, ibland kan jag tycka att det var för snabbt men det känns bra.

MEN mitt i allt det dåliga har jag också fått en ordentlig utrensning av mina vänner och nu vet jag att det finns de vänner som kommer finnas där för mig i vått och torrt. Som kommer ställa upp för mig när som helst och som jag kommer att ställa upp för när de än behöver det.
Vänner som jag aldrig någonsin haft förut, vänner som jag kan dela verkligen ALLT med och som accepterar MIG för den JAG är och inte försöker ändra en enda liten del på mig. Vi har upplevt så otroligt mycket kul ihop och även tråkigheter. Vi har skrattat, slagits, dansat, gråtit och ja allt ihop helt enkelt och vi klickar finfint!
Jag vill tacka Sabina, Hasse, Peter och inte minst Martin för att ni finns! Jag vet inte om jag hade klarat denna tiden utan er, ni är guld värda!
Ni har öppnat era hem och era familjer för mig och nu tillhör ni min familj! Jag älskar er och ni ska veta att jag gör allt och lite till för er!
Och för guds skull (speciellt du Peter) tveka aldrig någonsin igen att be om hjälp, jag ställer upp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar