lördag 7 augusti 2010

En till..

Ja de flesta som känner mig vet redan detta, jag är gravid igen! I Mars kommer en liten knodd till att komma och vi blir 6 st i vår "lilla" familje. Eller ja, till å med 7 ibland, då Savannah är på besök.
Men det känns bra, faktiskt väldigt bra. Och responsen har varit positiv trots att jag trodde något helt annat.
Något annat positivt är att jag klarat mig från illamåendet, denna gången är jag bara så otroligt jäkla trött.

I augusti börjar jag läsa Matte B och Naturkunskap B, denna gången känns det faktiskt riktigt bra. Jag vet att jag har försökt förut men nu känns det verkligen att jag har bestämt mig, jag VET vad jag vill nu. Jag inbillar mig inte bara längre att jag vet vad jag vill utan nu vet jag. Och det känns till å med som att matten kommer att funka nu när jag har bestämt mig. Hinner jag inte klart i höst så hinner jag klart i vår. Jag kan ju endå inte söka högskoleutbildningen innan nästa höst så det känns lugnt:)
Vid sidan av pluggandet fortsätter jag som timmis på Akademiska men har utökat mitt område så numer går jag på hela kirurg och ortopeddivisionen plus att jag skall börja på hjärtintensiven och på neurologen.
Känns finfint!

Jag har funderat på att joina storasyster i den lite mer avancerade Wordpress-världen (det heter väl så?) och så småningom kommer det nog bli en sådan sida även för mig, jag ska bara förstå mig på hur det fungerar och försöka komma på vad min sida ska handla om, men jag har ju några ideer. Man kan ju även kombinera som storasyster har gjort. Men jag undrar, om man gör en sån sida, kan man ha som tre olika bloggar då under tre olika flikar fast från samma sida? Någon, typ syster yster, som vet?
Hade

3 kommentarer:

  1. Japp, kolla på min kompis Lisas blogg. Länk finns inne hos mig =)

    SvaraRadera
  2. grattis igen men jag visste ju redan ;) /veronica carlsson

    SvaraRadera
  3. Jag läste Ma B å Nk B i våras och jag är sämst på matte, men jag hade bestämt mej och fick VG! ett tips är att köpa facitboken. Kolla på typ bokus.com eller nått. där finns alla, absolut alla tal förklarade med formel. den hjälpte mej jättemkt!

    SvaraRadera