fredag 20 november 2009

Influensan

Den sprider sig hej vilt, idag fanns det en karta på aftonbladet om var det är som värst osv.
Men samtidigt när jag läser siffrorna så känner jag att vi inte har tagit fel beslut. Jag anser inte att vi behöver vaccinera oss.

Mellan 180 000 och 460 000 misstänks ha haft influensan idag och av dom alla är det 11 st som avlidit. Smittskyddsinstitutet räknar med 42 dödsfall om vi får samma utveckling som Norge haft med influensan.
och att då närmare 1 miljon svenskar ska ha haft influensan.

42 st av 1 miljon, det är för mig inte så mycket att jag vill vaccinera.

Det finns så många andra sjukdomar som varje år tar livet av folk, lunginflammation, vanliga influensan, virus bakterier av olika slag och det klarar vi.
Livet får ha sin gång tycker jag helt enkelt... Jäkligt tråkigt om man råkar bli en av de drabbade men den smällen får vi ta då isåfall, kan inte vara rädda hela tiden.

Men som alltid, alla gör som dom vill men det här är MITT och val.
Precis som att mina barn inte får andra vaccinationer som jag inte tycker är nödvändiga, jag har övervägt vilka vaccinationer dom ska ha och det har dom fått.

Nu ska jag ta ett bad så jag kan åka till Hälla sen! Woohoo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar