söndag 13 september 2009

Slut med "jag vill"

Jag har upptäckt att jag ofta säger "jag vill", jag har tänkt idag när jag har varit sjuk och bara suttit å slappat.
Jag jobbar med gamla människor. När jag är i deras sits och hemtjänsten kommer hem till mig och frågan om vad jag har gjort i mitt liv kommer upp vill jag inte vara den som tittar ner i golvet, ler lite försiktigt och kommer underfund med att jag faktiskt inte har gjort ett skit.

OK jag har skaffat 3 barn och det är det bästa jag gjort i mitt liv, men jag måste våga satsa på mig själv också. Jag är inte bara en mamma, jag är en människa!
Slut på "Jag vill" och fram med "Jag ska".


* Jag ska klara av matte B
* Jag ska läsa på högskolan
* Jag ska få ett jobb jag trivs med
* Jag ska köpa ett hus
* Jag ska gå ner i vikt och se till att göra mitt bästa för att må så bra jag kan.
* Jag ska ge mina barn en otrolig uppväxt!

Jag SKA!


Jag har långsiktiga mål men det är bra med mål, jag har även delmål men dom håller jag för mig själv!
Jag

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde en liknande (LÅNG) lista när jag var 14. Jag har uppnåt allt utom en sak =)

    SvaraRadera
  2. Det är klart du ska för du vet att du kan

    SvaraRadera