söndag 6 september 2009

Skrämmande

Vad är det för fel på folk? Förstår inte de som blir föräldrar idag att man måste uppfostra sina barn, ingen gör det ÅT en. Jag har gett mina barn ett liv, jag tänker se till att det livet blir bra och har man inte en bra uppfostran, dvs lär sig vad som är rätt och fel, så blir det inte bra!

Jag och Saga var ute i lekparken. Våran lekpark är nu indelad i två delar, en del med rutchkana och lite andra saker och en del med två (för tillfället en) gunga.
Vi kom ut, två tjejer satt inne vid gungar och lekte, gungade dock inte. Dom lekte med stenarna på marken. Saga åkte rutchkana och hade roligt men efter ett tag vill hon gärna gunga. Tjejerna satt på marken och lekt och använde alltså inte gungan. När Saga klättrar in dit så säger den ena tjejen "Ta gungan, Fort!" varpå den andra tjejen tog gungan. Saga gick då tillbaka och lekte med något annat. Samma sak hände flertalet gånger. Tjejerna var inte intresserade av att gunga, bara hålla den upptagen. sista gången Saga gick in där så skrek tjejen igen "Ta gungan FORT, hon får inte ta den. hon får inte vara här".
Men förstår ni, ungarna gav sig på fel unge för det kan jag då lova, INGEN beter sig så mot min tjej!!!

Jag sa åt dom att ska dom vara där inne så ska det vara för att gunga, leker dom med något annat kan dom sitta i den andra delen. Alla har minsann rätt att vara där inne och gunga och man ska turas om! Dom lyssnade inte men efter ytterligare några tillsägningar så flyttade dom muttrande på sig och Saga fick äntligen gunga!

Mina barn ska lära sig att man delar. Man gungar så länge man tycker det är kul sen slutar man så nästa på tur kan få gunga tills den inte vill längre. Det är så samhället funkar, man måste dela med sig!

MEN det mest skrämmande tycker jag är att vissa barn inte har respekt för vuxna människor idag! När jag var i den åldern hade jag blivit livrädd om en annan persons mamma sa till mig och hade gått där ifrån snabbt som sjutton.
Jag fick säga till dessa ungar flera gånger innan dom lyssnade! Varför lär folk sina barn inte ordentligt hyffs?!

Jäklar om jag ser mina barn bete sig så någon gång. Dom tittade elakt på saga, hon fick inte gå in och leka och dom kastade sten mot henne, barnen var ungefär 5 år gamla och "mobbas" redan! Min tjej går dom inte på igen för då får deras föräldrar minsann veta att dom lever! Hmmm nu har jag avreagerat mig

1 kommentar:

  1. Bra tjejen det finns alldeles för mycket dåliga föräldrar, sen undrar dom varför ungdomar är så jobbiga, jo det beror på att dom fick ingen uppfostran som barn. Man kan också tala med föräldrarna direkt ifall dom inte vet hur deras ungar beter sig när dom är själva.

    SvaraRadera