söndag 13 september 2009

Sjuka hela högen

Ja jag som trodde att jag och barnen redan hade klarat av vårat, tji fick jag! Nu sitter vi här å e sjuka hela högen!
Barnen börjar visserligen bli bättre, saga nästa helt friskt, men mamma o pappa är sjuka. Och det kan jag då lova, det är ingen höjdare när både mamma och pappa är sjuka och man har tre små barn! USCH.
Men men, det går väl över förr eller senare.

Som ni kanske har förstått är det hemtjänsten jag kommer jobba mest på, det känns bra! Jag trivs i hemtjänsten. Man är inte instängd på jobbet hela dagen, man får motion och man jobbar självständigt. Dock känner jag nu när jag börjat jobba igen att man skulle vilja "Mer" alltså, göra mer, ha större ansvar osv, med andra ord skulle man vilja ha en högre utbildning.
Jag tror jobbet behövs för min motivation för att läsa vidare. I höst tänker jag börja läsa matte b och naturkunskap b för att ha behörighet och söka sjuksköterskeutbildningen. Vad jag i slutänden vill bli vet jag inte men jag tror det lägger sig när man läst till syrra först och sen jobbat nåt år eller två.
Vi får väl se vad som händer. Just NU känner jag inte att jag vill läsa på universitet men kan mycket väl tänka mig att ha som "mål" att vara färdig syrra när jag fyller 30. Då måste jag börja när jag är 26-27 och det är ju några år kvar!

Nej nu ska jag fortsätta vila och läsa min nya sushibok!

3 kommentarer:

  1. Vill bara säga att du har redan behörighet att söka. Har du läst medicinsk grundkurs och vård och omsorgsarbete är det detsamma som naturkunskap B när man söker sjuksköterska, bra va!! :-D

    Krya på er!

    SvaraRadera
  2. Ja jag såg det precis, men jag saknar matte B endå;)

    SvaraRadera
  3. Satsa på matte B, du kan du är ju bäst kram mamma

    SvaraRadera