onsdag 9 september 2009

Roligt

Här har vi turats om att vara sjuka. Albin började med en dags feber och lite snuva och blev sedan pigg som jag vet inte vad igen, dagen efter var det Emils tur och han blev frisk lika snabbt. I måndags var det min tur, även jag frisk lika snabbt och idag är det Sagas tur och hon verkar redan piggare. Mysko

För övrigt så börjar jag jobba på riktigt i morgon. Och många undrar var jag ska jobba. Jag har valt att jobba som timvikarie på flera olika ställen, jag troor det kommer passa mig perfekt. Jag kommer att jobba på ett boende i bålsta, hemtjänsten i uppsala (heidenstam, nyby gård, gamlis osv), ett boende mitt i stan i uppsala och här i hummelsta på ett boende(där dom typ aldrig behöver folk dock).
Jag kommer alltså pendla men tycker inte det är någon fara, plus att jag får jobba i uppsala vilket jag tycker är kul för ibland saknar man den stan lite:) Men att jobba där e nog alldeles lagom för mig.

Folk säger det är svårt att hitta jobb, håller jag med? nääää. Har till å med tackat nej till flera. Tror det beror på hur långt man kan sträcka sig. Om man kan tänka sig pendla, om man kan tänka sig ta vad som helst och om man kan tänka sig något annat än heltid. Självklart finns det områden det är svårare inom.


Anders är iväg till uppsala idag och hjälper sin bror med datorn, fixar en cykel till mig jobb osv. Så jag och Saga ska nog ta me oss killarna ut på baksidan och mysa med våra kaniner som nu blivit döpta till Piff o Puff, den mörka är Puff och den ljusa är Piff om jag inte minns fel;)
Ska ta bild på kaninerna någon gång men jag behöver lite assistans då för dom är inte så lätta att ta på själv;)

1 kommentar:

  1. Vad himla skönt med korta förkylningar,krya på er hela familjen.

    SvaraRadera