fredag 13 februari 2009

JA!






JA jag ska ha en hund och JA jag har tänkt igenom det och JA jag har bestämt mig! Jag är ute och går med Johanna och hennes hundar varje dag, den kommer absolut få sin motion. Jag har Johanna, en granne som visade sig vara en gammal jobbkompis, mamma och Anna som alla är intresserade av hundträning och utställning så jag har ett bra tag känt mig sugen på att träna hund. Nu när vi flyttade till hummelsta och jag märker att Johanna o Jarkko och min gamla jobbkompis tränar hund här ute i skogen som vi har runt knuten eller på fotbollsplanen som är 50 meter bort blir jag ännu mera sugen. Folk att umgås med, närhet till träningsplats osv. Jag har spenderat tid på att leta efter rätt ras och nu efter att ha läst på internet, lånat böcker, pratat med uppfödare och träffat uppfödare känner jag mig säker på att detta är rätt. Känns som jag har gjort på "rätt sätt" denna gången för att få en hund som passar MIG och min familj. Och att jag har vänner och bekanta i närheten som delar detta intresse gör det så mycket roligare!

Det blir en Engelsk cockerspaniel, en trefärgad pojke som ni ser bild på här uppe. Han är nu 6 veckor så snart kommer han flytta hit och han kommer vara MIN!

1 kommentar: