lördag 21 februari 2009

Helgen

Japp då har det varit helg igen!
I fredags hade jag en kryddvisning här hemma med lite folk från "enköpingstråden" på familjeliv. Det var trevligt. Alltid kul att träffa lite nytt folk och lite barn som Saga kan leka med.
Sen åkte vi iväg med Saga till morgongåva, hon skulle vara där över natten. Sen blev det donken och sen affären sen hem å slappa hela kvällen! Killarna gick och la sig direkt när vi kom hem så det blev en lugn och skön kväll, det är skönt ibland.

Sen blev det lördag, en händelserik sådan. Saga och Mormor kom och hämtade mig vid 12.30 så packade vi in oss i bilen, tog med GPS:en och knappade in adressen sen bar det iväg till Kusin vitamin för att ha kryddvisning. Det är så skönt när man kommer hem till folk som själva har barn så huset är relativt barnsäkrat. Då kan Saga få springa fritt och tro mig det gjorde hon! Helt plötsligt var vi 6 st vuxna som letade efter min lilla Skitis till slut hittade vid henne, hon gömde sig i Jeppes säng! Hon är en lömsk liten tjej så hon la sig ner bakom en möbel där så man inte såg henne när man letade.
Annars lekte hon faktiskt hejvilt där igår, roligt för henne.

Sen var det dags att åka hem och såklart körde mormor fast i snön! Det va bara till att putta och loss kom hon för jag är så otroligt stark!!:) Eller så var det för att min moster Britt-marie hjälpte till. Jag tyckte det vore lättare att skotta bort snön bara.

Väl hemma hann jag väl säga hej till min sambo som sedan rusade iväg för att åka till sin kompis, då var vi själva. Saga gick och la sig en stund och killarna passade på att kräkas ner hela sig. Dom hade visst fått fel välling!

Sen kom Johanna och Jarkko hit vad 20, killarna hade gått å lagt sig och Saga var på G. Sen blev det tacos för hela slanten, jäklar va vi åt. Kollade på melodifestivalen som som vanligt bara var skit. Sen åt vi tårta, jag skulle prova fyllningar till Sagas födelsedag. Det va gott men jag är inte helt hundra på att det blir dom endå. Vi får se. Johanna o Jarkko gick härifrån 00.30 ungefär sen gick jag å satte mig i soffan och kände hur lugnt å skönt det var att faktiskt sitta HELT själv i lugn och ro, med en bit tårta och ett glas cola. Det råkade faktiskt bli så att jag satt kvar här enda till 3 på natten, kände mig inte speciellt pigg å så när jag la mig. Somnade väl i samma sekund som jag la huvudet på kudden. Vaknade strax efter 4 igen, Albin va hungrig. Vaknade strax efter 5 igen, Emil var hungrig. Vaknade 6.20 igen, Albin och Emil ville gå upp. När jag vaknade och klev upp märkte jag också hur ont min hals gjorde och att jag var febrig, jag har lyckats bli sjuk.

Så nu sitter jag är i soffan med en kopp te och tittar på mina fina barn och tycker lite synd om mig själv! Idag väntar jag på att Anders ska komma hem så jag får gå å sova. Annars tänker jag se till att så lite som möjligt händer idag.
Hoppas ni haft en bra helg, jag är nöjd med min!
/Sanna

3 kommentarer:

  1. All sympati från din syster! Jag har också feber och ont i halsen. Ont i hela kroppen faktiskt när jag känner efter... Blä! Nu vill jag ha sommar så man är frisk och pigg!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker lite synd om er dig och din syster själv mår jag eran mamma toppen

    SvaraRadera